Ano, již tolikrát všemi médii probíraná kauza – Tunel Blanka by se po několika opožděních měla otevřít na přelomu března a dubna 2015. Všem Pražanům tak výrazně usnadní průjezd Prahou. Díky novému tunelu se tak snadno dostanete z Prahy 7 a 8 na Prahu 6 a 5. Pražanům a řidičům projíždějícím Prahou se výrazně uleví od čas ubírajícíh plíživých kolon v oblasti Letné, Hradčanské, Muzea a Karlova náměstí. Po zprovoznění Tunelu Blanka plánuje vedení města dopravní restrikce, které dopravu ještě více svedou do tunelu Blanka.
Tunelový komplex Blanka je stavěn jako součást Městského okruhu v Praze mezi mimoúrovňovou křižovatkou Malovanka (zakončení Strahovského tunelu na Praze 6) a mimoúrovňovou křižovatkou Pelc-Tyrolka (v Praze 7 - Tróji). Délka tunelu Blanka je asi 6,4 kilometrů. Tunel Blanka tvoří ve skutečnosti více tunelů - jmenovitě Bubenečský tunel, Dejvický tunel a Brusnický tunel. Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma, měl být původně zprovozněn už v roce 2011. Původně měla stavba výstavba tunelu Blanka Pražskou městskou pokladu kolem 28 miliard korun, konečná cena bude ale mnohem vyšší. Údajně nebyla v souvislosti s výstavbou tunelu Blanka žádná korupce :)).
Realizace první části Tunelu Blanka začala v roce 2005 výstavbou MÚK Malovanka. V roce 2007 započala stavba na Letné a v Troji. Na Hradčanské se ve velkém začalo stavět v létě 2008, následně bylo otevřeno i staveniště na Prašném mostě a Myslbekově. V roce 2010 se naplno rozjely práce i v ulici Patočkova a na Trojském mostě. V roce 2013 se do původní polohy vrátila křižovatka Prašný most. Spolu se stavbou tunelu Blanka byl postaven Nový Trojský most spojující břehy pražských Holešovic a Troje, který se pro dopravu otevřel v pondělí 5. října 2014.